Caña de azucar - Cristo Rey - Dapa

10 augustus 2015 - Cali, Colombia

De afgelopen dagen zijn we weer volop op pad geweest. Alleerst naar het "Museo de la caña". Het ligt in de richting van Palmira, net voorbij Amaime. Het is een park waar middels een tentoonstelling uitgelegt wordt hoe van Caña (suikerriet) suiker wordt gemaakt. Het is een zeer mooie omgeving en er heerst een serene rust. Hoewel Colombia niet de grootste exporteur van suikerriet is, is het voor departement "Valle del Cauca" een belangtijke bron van inkomsten en een werkgever voor veel mensen. Het park/museum was vroeger zelf een "Ingenio" de plek waar van suikkerriet, suiker wordt gemaakt.

Tevens zijn we bij Cristo Rey geweest. Dit is een 26m hoog standbeeld van Christus dat vanuit vele hoeken van Cali te zien is. In al die jaren was ik nog nooit "naar boven" geweest om het van dichtbij te bekijken. Het uitzicht over de stad is prachtig en het waait er heerlijk wat voor welkome afkoeling zorgt.

Ook zijn we na vele tips van lokale mensen naar Dapa geweest. Het is een mooi dorpje zo'n 15km ten noordwesten van Cali waar veel mensen hun buitenhuis hebben. De gelegenheid (combinatie van cafe en restaurant) waar we zijn geweest is erg modern met heerlijke drankjes, vrolijke mensen en wederom een prachtig uitzicht over de stad.