Dapa - thee - rust

3 januari 2017 - Cali, Colombia

De afgelopen dagen zijn we druk geweest met van alles en nog wat maar voornamelijk met het genieten van al het moois en lekkers wat Colombia te bieden heeft. Vorig jaar (een paar dagen geleden) zijn we naar een dorpje dicht bij Cali geweest, Dapa genaamd. Een vriendin van Liliana en haar man nodigden ons uit om een dagje op hun "finca" te komen. Omdat het nogal hoog gelegen is en wegen niet al te best zijn, hadden zij een Camioneta (personenauto met laadruimte) beneden in het dorp staan en wisselden van auo. Wat een onzin dacht ik toen nog maar begreep al rijdend waarom. Het laatste stuk was onverhard, bochtig en behoorlijk steil. Als de ramen open waren geweest hadden we denk ik de modder achter onze oren gehad. Uiteindelijk boven was het zeer de moeite van de rit waard. Het was er vredig, rustig en de allermooiste bloemen en vogels omringden ons. In dat gedeelte zijn enorm veel thee plantages waarvan ik het bestaan in Colombia niet wist. Dat geeft hele mooie plaatjes en vergezichten. Die dag hebben we verse Tilapia laten roken boven een vuurtje waarvan we later heerlijk hebben zitten smullen. Aangezien het in Colombia allemaal wat makkelijker is, werden er in de middag een paar tuinstoelen op de camioneta gezet en hebben we zeg maar een "alternatieve" touristische tour gekregen op een plek waar normaal niet al teveel toeristen komen. We hebben ongeveer twee uur rondgereden met hier en daar een stop om een foto te maken of een versnapering te nuttigen. Het was weer eens een heerlijke dag.

1. Désirée:
    3 januari 2017
    Hoi, hoi vakantiegangers, leuk om te lezen dat jullie aan het genieten zijn. Mooie foto's!

Groetjes van ons xxx
  2. Franciscus:
    3 januari 2017
    Mooiversierde tafel. Hebben de sterren en de druiven een bepaalde beteknis?