Kerst - Salsódromo - Feria de Cali

26 december 2016 - Cali, Colombia

De 24e zijn we naar km26 gegaan en hebben daar ook geslapen. Het was erg gezellig en we hebben heerlijk met zijn allen kerst kunnen vieren en lekker gegeten. We zijn naar de mis in de kerk in het dorp geweest, heel apart om mee te maken, laten we zeggen "anders" dan bij ons. Gisteren zijn we teruggereden wat op zich al een ervaring was omdat wat voor mij onmogelijke leek toch mogelijk bleek te zijn. Bijna lege straten in Cali maar dat is waarschijnlijk alleen op eerste kerstdag in de ochtend het geval. In de middag zijn we naar het zuiden gegaan en vervolgens heb ik één van de mooiste dingen gezien die ik tot dusverre ooit in Colombia heb meegemaakt. SALSODROMO!!!

Het is momenteel de feestweek van Cali genaamd "Feria de Cali" en gisteren was de eerste dag. Ik had het geluk om mee te kunnen met iemand die een kaart over had. Je moet wel een paar uur van tevoren aanwezig zijn om een plekje te bemachtigen. In een vak bestemd voor 200 mensen blijkt maar weer eens dat er gemakkelijk 300-400 passen maar goed, zitten is toch al geen optie. Het is een lange optocht van voertuigen maar met name dansers en danseressen van allerlei salsa scholen uit Cali en omgeving. Je weet werkelijk niet wat je meemaakt, het is echt geweldig om te zien en een "must see" als je met kerst in Cali bent. Het is nu de volgende ochtend en nog steeds ben ik diep onder de indruk. Het is ongelofelijk om van dichtbij te zien hoe mooi, elegant en soepel mensen kunnen dansen, spectaculair om te zien. Daarbij is iederen vrolijk, iedereen danst, velen zijn dronken en meestal is het een mix van dit alles. De video's die ik nu zal gaan uploaden zeggen waarschijnlijk meer dan woorden. Nu snel douchen want we krijgen zo visite uit Holland.

1. Jan pronk:
    26 december 2016
    Hola que Buenos que la estan pasado bien que disfruten mucho al igual q comparanten con tus padres mucho armonia y felicidad. Saldo a todos.
  2. Caroline:
    26 december 2016
    Me alegro muchisimo que esten disfrutando sus vacaciones,
    Celebrar Navidad de otra forma, el calor, la familia, el ambiente
    Colombiano es algo que no se puede explicar solo se siente.
    Un abrazo de corazón y sigan disfrutando cada minuto.
  3. Franciscus:
    27 december 2016
    Die bunt heel rap met de vuut...!